Super complex, super simpel

Denk aan complexiteit en voor je het weet raak je besmet. Dan lijkt alles complex. Zoals in dit plaatje van de wereld van zorg en ondersteuning. Een gewoon mens ziet door de bomen het bos niet meer.

Zou je denken. Maar het is maar net hoe je ernaar kijkt. Het is niet complexer dan een vakantie boeken, digitaal bankieren of shoppen in de supermarkt. Super complex achter de schermen, super simpel voor klanten.

Dat kan in zorg en ondersteuning ook. Eén telefoonnummer en een goede organisatie erachter volstaan. Zorg voor elkaar Breda laat het zien, over twee maanden al vijf jaar. Dat kan overal

#bredaeenvoudig #inclusie #huhwatbedoeltu

Links: Linkedin Facebook Twitter

Geen fotobeschrijving beschikbaar.
@NelySieffers – Het #zorglandschap met hulp voor gezinnen heeft weer een update gekregen.
De complexiteit is groot en het is nog steeds een groeidocument.

Thread

Nely Sieffers@SieffersNReplying to @johnbeckers

Ook al helpt 1 organisatie met het wijzen van de weg betekent dat nog niet dat inwoners niet met veel organisaties te maken krijgen. #clientondersteuning12:33pm · 25 Oct 2019 · Twitter for iPhone4
Replies

Reply to @SieffersN @johnbeckersJohn Beckers @johnbeckers20hReplying to @SieffersN

Verdergaand dan wijzen van de weg, met als einddoel systeem- en ketenintegratie. Het maakt dan niet meer uit waar je binnenkomt. Net zoals boekingsbureaus en supermarkten dezelfde backoffices gebruiken.

John Beckers @johnbeckers20hReplying to @SieffersN

Zo ver zijn we nog niet, vooral vanwege slecht afgestemde wetgeving. Maar het stadium van 1 organisatie die de weg wijst zijn we voorbij. ZveB is een netwerk waarin 35 organisaties samen optrekken en dat verbinding heeft met honderden andere organisaties en professionals.

mom2specialkids @mam2specialkids19hReplying to @SieffersN @johnbeckers

Klopt het is een doolhof waar je als ouder doorheen moet. Van het kastje naar de muur. Zoveel onzin functie’ s zitten er tussen. Dan ook nog de paarse krokodillen.

Nini Kok @2xNi19hReplying to @SieffersN @johnbeckers

Nog steeds geen cliëntenondersteuning in @Gem_Amersfoort. Wel al 5 1/2 jaar van het kastje naar de muur van wijkteam naar andere organisatie zoals @indebuurt033 en terug naar het wijkteam en nu weer een andere organisatie en terug naar wijkteam. #zucht

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.